Dijital olarak Markalaşma Sohbetleri Serisi düzenleyen EGİAD – Ege Genç İş İnsanları Derneği, bugün Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın da ilk dört alüminyum alaşımlı jant üreticilerinden biri olan CMS’nin Yönetim Kurulu Başkanı Bertuğ Ösen’i ağırladı. Aile şirketlerindeki markalaşma sürecinin değerlendirildiği etkinliğe ilgi büyük oldu.
Toplantının açılış konuşmasını yapan EGİAD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Aslan, aile şirketlerinin iş dünyasının en önemli aktörleri olarak, yatırımcıların, hükümetlerin, akademisyenlerin kısacası toplumun tüm paydaşlarının ilgi odağı olduğunu belirterek, aile şirketlerinin birincil önceliklerinin ve yönetmeleri gereken en önemli riskin “sürdürülebilir başarı” olduğuna dikkat çekti. Aslan, düzenledikleri marka serisi toplantılar ile bu sürece ışık tutmaya çalıştıklarını ifade ederek, “Pazar sayısız benzer ürün ve hizmetlerle tüketiciye çok fazla sayıda ve internet aracılığı ile kolay ulaşılabilir seçenekler sundukça, şirketlerin kendilerini farklılaştıracak ve tercih edilmelerini sağlayacak en önemli unsur marka olarak karşımıza çıkıyor. Aile şirketlerinin marka değerlerini geliştirme ve koruma üzerine yatırım yapması ulusal ve daha çok uluslararası piyasalarda var olmanın olmazsa olmazı. 1980 yılında Otomotiv üreticileri için alüminyum alaşımlı jant üretimine başlayan CMS, bugün en son teknoloji ve yeniliklerin uygulayıcısı olarak “Hafif Metal Jant” sektöründe dünyanın önde gelen jant üreticilerinden biri olarak yerini koruyor. Dile kolay, 100 milyonun üzerinde üretilmiş janttan bahsediyoruz. Her yıl TİM’in düzenlediği törenlerde ihracat şampiyonu olan CMS aynı zamanda gerek tasarım gerek kalite anlamında yüzlerce ödülün de sahibi. Şehrimiz, bölgemiz ve ülkemiz için gurur kaynağı olan CMS aynı zamanda periferindeki birçok KOBİ ve mikro işletmenin de istihdamına direkt katkı sağlıyor” dedi.
CMS’nin Yönetim Kurulu Başkanı Bertuğ Ösen ise, firma kuruluş süreci ve ürün geliştirme süreçlerini aktararak başladı. 3500 üzerinde çalışanı ile istihdam gücünün önemine de değinen Ösen, günümüzde, iş dünyasında sürdürülebilirlik ve kurumsallaşmanın, şirketlerin geleceği üzerinde, geçmişte olduğundan çok daha kalıcı ve hayati etkilere sahip olduğunu belirtti. Sektöründe iyi bir marka olabilmek için 4 önemli maddeyi kendilerine kılavuz olarak belirlediklerini kaydeden Ösen, “Teknoloji yeterliliği, ürün kalitesi, müşteri güvenirliliği ve hizmet kalitesi bizim için en üst seviyededir” dedi. Ösen, “1980 yılında Türkiye’nin ilk alüminyum alaşımlı jant üreticisi olarak hizmet vermeye başlayan şirketimiz, bugün Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın da ilk dört alüminyum alaşımlı jant üreticilerinden biridir. İzmir Pınarbaşı, Çiğli ve Gaziemir Ege Serbest Bölge’de üretim merkezlerimiz, kalite operasyonları için Oxfordshire ve bunların dışında Frankfurt, Münih, Paris, Torino ve Barselona’ da iletişim ofislerimiz bulunmaktadır. Sektörümüzde büyük bir rekabet bulunmakta. Bu rekabet ve beklenti hem ürün kalitesi hem de hizmet kalitesi olarak ana üreticiden tedarikçilerine kadar yansımaktadır. Müşteriyi daha iyi anlamak ve değerlendirmek hususunda ciddi çalışmalar yaptık. Bunun dışında yine ciddi pazar ve müşteri analizleri yaptık. Bu kapsamda çeşitli stratejiler oluşturuldu. Tüm bunlar neticesinde artan talebi karşılamak üzere 4.fabrika yatırımımız da bugünlerde tamamlanmak üzere ve pek yakında burada üretilen ürünlerimiz de müşteri ile buluşmak üzere gün saymaktadır” dedi. Turquality süreci ile ilgili de bilgi paylaşan Ösen, “Turquality, belli bir noktaya gelmiş firmaları desteklemeye yönelik bir program olarak çalışmakta. Bu anlamda ilk kabul öncesinde kurumsal olgunluk seviyesi anlamında da ciddi bir beklenti var, bizce de bu durum son derece doğru bir bakış açısı. Beklenti dünya devleri ile rekabet edecek markalar ise elbette bilimsel temele dayanan, uzun vadeli stratejileri de içeren kurumsal yönetim felsefesi çerçevesinde hareket etmek gerek. Bu anlamda CMS olarak bizler, başvuru sürecinde çok zorluk çekmedik. Şirketimiz zaten uzun yıllardır bu felsefe çerçevesinde yönetilmekteydi. Turquality programına adım atmaya karar verdiğimiz yılı kesit alacak olursak, o güne göre şu an ki satışlarımız daha da artmış durumda. Hedefimiz; dünya pazarında CMS markasının, en az bir otomobil markası kadar bilinir olmasını sağlamak” diye konuştu.