Misyonu İzmir iş dünyası markalarının global rekabet gücünü artırmak olan EGİAD, 2020 Marka Zirvesi öncesi bir dizi seminer gerçekleştirerek Markalaşmaya mercek tuttu. Toplantıda, Dogo, Alsancak Unlu Mamüller ve Logo Yazılım markalarının temsilcilerinden başarı hikayeleri dinlendi.
EGİAD Ege Genç İş İnsanları Derneği Başkanı Mustafa Aslan’ın ve Yönetim Kurulu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen etkinliğe, Dogo Tasarım Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Peksarı, Dogo Tasarım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gökçe Peksarı, Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan, Logo Yazılım Kurumsal Marka ve İletişim Grup Direktörü Yiğit Çallı, Alsancak Unlu Mamüller Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Eş Başkanı Levent Doğanoğlu, Alsancak Unlu Mamüller Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Eş Başkanı Deniz Doğanoğlu konuşmacı olarak katıldı. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özge Özgen’in moderatörlüğünde gerçekleşen toplantının açılış konuşmasını EGİAD Başkanı Mustafa Aslan gerçekleştirdi.
Ülkemizin özellikle değer yaratma açısından en önemli sorunlarından bir tanesinin markalaşma faaliyetlerinin genel bir anlayış hâline dönüşmemesinden kaynaklandığını dile getiren EGİAD Başkanı Aslan, bunun önemli nedenlerinden birinin ülkemizdeki işletmelerin marka olmayı ve markalaşmayı, patent alma ve logo oluşturmadan ibaret olduğunu düşünmelerinden kaynaklandığına vurgu yaptı. Aslan, markalaşmak için, markanın içini dolduracak ögelere ciddiyetle eğilerek bir yol haritası hazırlanması gerektiğini ifade etti. İzmir’in son yıllarda yaşam kalitesi ile şehirler arasında bir marka olmayı başardığını dile getiren EGİAD Başkanı, içinde faaliyette bulunan firmaların da bu sorumluluk ile hareket ederek kendilerini gösterme çabalarına vurgu yaparak, “Küresel ticarette küresel değer zinciri olarak tanımlanan üretim-satış mekanizmasında marka olmak, zinciri kontrol eden konuma sahip olmak büyük önem taşımakta. Marka ile birlikte üründen elde edilen kâr marjının artması, ürünlerde yenilik ve rekabette avantaj elde etme süreçlerini izlemekte. İhracatta marka, ülkeye giren döviz miktarını artırdığı gibi gerek firmanın gerekse ülkenin rekabet gücünü de artırmakta. Fason üretim yapmak yerine dünya çapında markalı ürünler üretip ihraç etmek ülkeye giren döviz miktarını katlanarak artırmakta. Türkiye ekonomisinde sürdürülebilir büyümenin sağlanması için ihracata dayalı model ile markalaşma büyük önem taşımaktadır” dedi.
Markalaşmada inovasyonun önemine de değinen EGİAD Başkanı Aslan, firmaları birbirinden farklılaştıranın markalaşma ve inovasyon olduğunu dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Birçok yerel pazara baktığınızda, sektörleri incelediğinizde Amerikan menşeli markaların genel bir üstünlüğünü görürüz. Mesela içecek sektörüne baktığınızda Coca-Cola ve Pepsi, fast food zinciri olarak Mc Donald’s ve Burger King, bilişim sektöründeyse Apple ve Microsoft gibi firmaları görüyoruz. Dünyadaki büyük ilaç firmaları da hem piyasa hem de marka değerlerini inovasyona, yani ARGE faaliyetlerine ayırdıkları sermayeye borçlular. İnovasyon o kadar önemli bir şey ki, bazı firmalar yıllık cirolarının %10′unu doğrudan inovasyon yaratmak için bir sonraki yıla bütçe olarak aktarıyor. Ancak inovasyon ile farklılaşabileceklerini ve yine ancak bu şekilde hayatta kalabileceklerini biliyorlar. Bu da onlara farklılaşma ve rekabeti çeşitlendirme olanağı sunuyor. Bu yüzden her yıl Boston Consulting Group tarafından hazırlanan inovatif şirketlerin sıralamasında ilk sıralarda yer alan 3 Amerikan markası olan Apple, Google, Microsoft markalarının yer alması tesadüf olarak nitelendirmemek gerekir.”